آرشیو مهر ماه 1401

خدمات وایرکات در تبریز

منظور از وایرکات CNC چیست؟

۸ بازديد

منظور از وایرکات CNC چیست؟

خدمات وایرکات وایرکات درتبریز خدمات وایرکات قالب قالب سازی سنبه ماتریس قالبسازی برش خدمات فرز cnc
حتما فکر می کردید که وایرکات CNC از انواع دستگاه های وایرکات می باشد ولی این کلمه نشان دهنده یک ویژگی بسیار مهم در این دستگاه ها است، به این معنی که تمامی ماشین های وایرکات دارای کنترلر CNC هستند.
مسیر برش توسط فایل اتوکد به کامپیوتر داده خواهد شد و بعد از پردازش های لازم به کنترلر CNC و در ادامه به موتور ها فرمان داده می شود. در انتها نیز قطعه در مسیر تعیین شده حرکت خواهد کرد و برش ایجاد خواهد شد. کاربرد اصلی این کنترلر در ساخت قالب های ماتریس و سنبه مشخص خواهد شد زیرا در این صنایع وایرکات CNC، با دقت ابعادی و کیفیت بسیار بالایی که ارائه می دهد؛ باعث عدم نیاز به عملیات تکمیلی شده است..

سیم مورد استفاده در دستگاه وایرکات چیست

1. سیم برنجی :
هدایت الکتریکی بالایی دارد و استحکام کشش و فرم دهی زیادی دارد. از جمله سیم های پرکاربرد محسوب می شود و می توان این سیم را با روکش های مختلف استفاده کرد.
2. سیم فولادی :
استحکام کششی بالایی دارد و برای افزایش هدایت الکتریکی با روکش مسی استفاده می شود. این نوع سیم گرچه قیمت بالایی دارند ولی سرعت برشکاری را زیاد می کنند درنتیجه مبنای هزینه برشکاری کم هزینه می شود

نکات مهم درباره سیم ها این است که سیم ها معمولا یکبار مصرف هستند چون ضخامت کمی دارد و با عبور از قطعه کار مقاومت شان کم می شود و قابل استفاده نیستند.
سیم باید کشش ثابتی داشته باشد نه آنقدر زیاد که سیم را پاره کند نه آنقدر کم که سیم در داخل قطعه کار صاف نباشد.

تولیدکنندگان مطرح دستگاه وایرکات
از مهمترین کشورهایی که اقدام به ساخت دستگاه وایرکات می کنند می توان سوئیس، ژاپن و اسپانیا را نام برد. البته در سال های اخیر برخی کشورهای دیگر مانند تایوان و چین نیز اقدام به تولید دستگاه های وایرکات نموده اند.
در کشور ما می توان تمامی برندهای دستگاه وایرکات را یافت اما در سال های اخیر به دلیل تحریم ها بیشتر شاهد واردات دستگاه های چینی هستیم.
از بین برندهای مختلفی که در ایران استفاده می شود برند سوئیسی CHARMILLES به دلیل سادگی، کارایی بالا، سهولت تعمیر و در دسترس بودن قطعات از محبوبیت بیشتری برخوردار است.
هر چند با توجه به افزایش قیمت دلار و تحریم ها در سال های اخیر برندهای اروپایی کمتر در دسترس صنعتگران قرار دارند.

محدودیت وایرکات

۸ بازديد

محدودیت وایرکات :

پیچیدگی و زیاد بودن سیستم های وایرکات ضمن گران نمودن هزینه های سرمایه گذاری باعث ایجاد حساسیت در کار این دستگاه شده و هزینه نگهداری بالایی را موجب می شود. بطوریکه تمامی سیستم های زیر باید دائماً کنترل و سرویس واحیاناً تعویض شوند. کوچکترین اهمال باعث دردسر های بزرگ بعدی خواهد شد.

  • هزینه نگهداری بالای دستگاه به دلیل لزوم کنترل، سرویس و احیاناً تعویض دائمی
  • حساسیت بالای قطعات دستگاه؛ به این صورت که کوچک ترین اهمال اپراتور، باعث ضررهای هنگفت مالی می شود
  • لزوم مهارت بالای اپراتور در استفاده از توانایی های دستگاه و کنترلر آن
  • تشکیل رسوب در مخازن به دلیل جمع شدن ذرات ریز میکرونی حاصل از برش
  • خوردگی محورهای حرکتی دستگاه به دلیل وجود ذرات
  • عدم دید مستقیم روی قطعه به دلیل انتقال فشار آب در کانال برش
  • احتمال افتادن قطعه در پایان کار
  • سرعت کم ماشین کاری که قابل رقابت با فرز CNC لیزر و واترجت نیست
  • مصرف برق بسیار زیاد
  • شایع بودن خطر سایش اجزای دستگاه هنگام ماشینکاری
  • قابل استفاده برای مواد رسانا

اولین مطالب آزمایشی من

۶ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۷ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.