کاربرد وایرکات در تبریز

خدمات وایرکات در تبریز

کاربرد وایرکات در تبریز

۶ بازديد

کاربردهای وایرکات

سازندگان و تولید کنندگان برای کارهای مختلف و متنوعی از وایرکات استفاده میکنند چون این دستگاه چندکاره است. از آنجایی که این فرآیند میتواند قطعات خیلی کوچک را ببرد، اغلب انتخابی ایده آل برای تولید آیتم های کوچک و پر جزئیات است؛ آیتم هایی که معمولاً ساختنشان با دستگاه های دیگر خیلی دشوار میشود.

به علاوه، این فرآیند برای پروژه های کم تعداد به صرفه است و میتواند برای تولید و ساخت الگو و پیش نمونه مناسب باشد، حتی اگر پروژه ی اصلی با وسایل دیگری پیش برود.

نکته ی حائز اهمیت این است که سیم در فرایند وایرکات دائم در حال حرکت رو به جلو است و چون حرکت رفت و برگشتی ندارد، نمیتواند دوباره استفاده شود. در نتیجه، مس، برنج یا دیگر سیمهای فلزی میبایست چند صد متر طول داشته باشند و این خود بر هزینه ی تولید می افزاید.

با اینکه در این فرایند نیرویی استفاده و ناصافی ای ایجاد نمیشود و میتواند روش خوبی برای آیتم های حساس باشد، امکان فشار حرارتی در حین فرآیند وجود دارد.

کاربردها و مزایای دستگاه های وایرکات را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
– با استفاده از این دستگاه می توان قطعاتی را که قابلیت براده برداری کمی دارند را بدون نیاز به سرمایه گذاری بسیار به راحتی برش داد.

– برش کاری با این دستگاه از دقت بسیار بالایی برخوردار است و با آن می توان چرخ دنده های داخلی و کلا هر قطعه ظریفی را برشکاری کرد.

– این روش دقت بالایی دارد لذا از آن می توان در ساخت قالب های پرس، اکستروژن و نمونه سازی استفاده کرد و عمده کاربرد این دستگاه، در صنعت قالب سازی به خصوص در زمینه ساخت قالب های سنبه و ماتریس و همچنین ساخت اشکال پیچیده مسی به عنوان مدل برای اسپارک کاری می باشد.

– به علت برخورداری از سیستم کامپیوتری نیاز به دخالت مستقیم اپراتور نیست و اپراتور می تواند به طور همزمان بر روی چند دستگاه نظارت داشته باشد.

– این روش نیاز به ساخت ابزار ندارد و تنها وسیله برش آن یک سیم نازک می باشد.

– هزینه های برش کاری قطعات بسیار کاهش می یابد.

– این دستگاه ها توانایی برش تا 5 محور را دارا هستند. بدین صورت که محورهای X,Y,Z محور های اصلی و محورهای U,V محورهای با زاویه دلخواه می باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.