وایرکات چگونه کار می کند؟

خدمات وایرکات در تبریز

وایرکات چگونه کار می کند؟

۷ بازديد

وایرکات چگونه کار می کند؟

سیم برش چگونه کار می کند؟

سیم برش (همچنین به عنوان سیم EDM شناخته می شود) بر اساس همان اصل یک EDM سنتی است. از یک الکترود استفاده می کند که بار الکتریکی دارد، به طوری که وقتی به یک ماده رسانا نزدیک می شود، الکتریسیته می خواهد به آن بپرد. این باعث ایجاد جرقه می شود که روی ماده رسانا فرود می آید و آن را فرسایش می دهد. تنها تفاوت این است که در مورد سیم برش، الکترود یک قطعه سیم مسی است.

درست مانند EDM، برش سیم یک فرآیند بسیار دقیق است. با این حال، این یک فرآیند کند است و با افزایش ضخامت ماده برش، به طور تصاعدی کندتر می شود. برای برش سیم، به یک مدل جامد CAD از قطعه نیاز دارید، به طوری که دستگاه مدلی برای ایجاد یک مسیر برش در اطراف داشته باشد. سطح فوق العاده ای دارد و می تواند الگوهای پیچیده یا ظریفی نیز ایجاد کند.

Wire EDM برای اولین بار در دهه 1970 به صورت تجاری توسعه یافت و به دلیل دقت قابل اعتماد و سایش کم دستگاه به طور فزاینده ای محبوب شد. این فرسودگی دستگاه کم است و بنابراین تعمیر و نگهداری دستگاه کمتر است زیرا یک روش غیر تماسی است. به محض اینکه الکترود به اندازه کافی نزدیک شود، جرقه زده و فلز را فرسایش می دهد. این برای قطعات با تحمل بالا و فولادهای بسیار سخت یا سایر مواد سخت مانند کاربید یا تیتانیوم مناسب است.

اگر مایلید در مورد سیم برش بیشتر بدانید یا اگر چیزی دارید که باید دقیقاً بریده شود، لطفاً در مورد یک جلسه رایگان 1 ساعته با ما تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.